Dlaczego komunikacja jest ważna?

komunikacja

Komunikacja jest jedną z najważniejszych kompetencji miękkich, która znajduje swoje zastosowanie w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj 22 statystyki, dzięki którym zrozumiesz istotność komunikacji w Twoim życiu.

Komunikacja w pracy

  • 81% rekruterów uznaje umiejętności interpersonalne za ważne.
  • Ponad 60% pracodawców twierdzi, że kandydaci nie wykazują wystarczających umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych, które należy wziąć pod uwagę w przypadku pracy.
  • 57% rekruterów twierdzi, że w ciągu najbliższych pięciu lat zapotrzebowanie na umiejętności interpersonalne wzrośnie.
  • 98% najlepszych sprzedawców identyfikuje relacje jako najważniejszy czynnik w tworzeniu nowych firm.
  • 73,4% pracodawców szuka kandydata z silnymi umiejętnościami komunikacji pisemnej.
  • Amerykańskie firmy tracą średnio 62,4 mln USD rocznie z powodu niewystarczającej komunikacji z pracownikami i między nimi.
  • 82% pracowników nie ufa swojemu szefowi na tyle, aby powiedzieć prawdę.
  • 77% pracodawców twierdzi, że umiejętności miękkie są tak samo ważne jak umiejętności twarde.
  • 69% menedżerów nie organizuje komunikacji ze swoimi pracownikami.
  • Według 91% z 1000 pracowników dobra komunikacja to kluczowa kompetencja, której brakuje liderom.
  • 28% pracowników zgłasza słabą komunikację jako główną przyczynę niedostarczania projektu w pierwotnym terminie.
  • Mimo że 89% osób uważa, że skuteczna komunikacja jest niezwykle ważna, 8 na 10 osób ocenia komunikację własnej firmy jako średnią lub słabą.
  • 97% pracowników uważa, że komunikacja wpływa na zadania każdego dnia.
  • 86% kadry kierowniczej firmy, nauczycieli i pracowników wymienia nieskuteczną komunikację i słabą współpracę jako przyczyny niepowodzeń w miejscu pracy.
  • 69% menedżerów czuje się niekomfortowo podczas komunikowania się ze swoimi pracownikami, a 16% woli e-maile od interakcji twarzą w twarz.
  • 26% ludzi czuje presje z powodu otrzymywania komunikatów zawodowych poza godzinami pracy.

Jak widzisz, wiele badań wskazuje na to, że komunikacja jest kluczową kompetencją na płaszczyźnie zawodowej. Dzięki niej można skupić się na wykonaniu pracy w odpowiednim terminie, dostarczeniu zadań w preferowanej formie oraz zbudować silny zespół.

Prawidłowa komunikacja każdego pracownika i pracodawcy może znacznie usprawnić procesy, które mają miejsce w firmie, jednocześnie zwiększając produktywność organizacji.

Komunikacja w życiu osobistym

  • „Problemy z komunikacją” to najczęstszy czynnik, który prowadzi do rozwodu. Z tego powodu dochodzi do 65% rozwodów.
  • Drugą najczęstszą przyczyną rozwodu (43%) jest “niezdolność par do rozwiązywania problemów” – 43%, która wynika ze słabej komunikacji między małżonkami.
  • 80% par twierdzi, że realizowanie indywidualnych zainteresowań jest najważniejszym czynnikiem udanego związku.
  • Około 36% par twierdzi, że nauka zdrowego, konstruktywnego argumentowania była kluczem do zapewnienia trwałego związku.

Na podstawie powyższych statystyk można zauważyć, że niski poziom komunikacji może być destrukcyjny dla związku małżeńskiego oraz partnerskiego.

Podsumowanie

Komunikacja nie jest wyłącznie umiejętnością polegającą na przekazaniu drugiej osobie tego, co mamy na myśli. Komunikacja ma wymiar dwuwektorowy, czyli poza aspektem budowania komunikatów, równie ważne jest przyjmowanie komunikatów – aktywne słuchanie drugiej osoby.

W mojej ocenie skuteczna komunikacja jest absolutnie niezbędną umiejętnością, którą powinien rozwijać każdy przedsiębiorca, pracownik, żona, mąż, partnerka, partner – którzy chcą prowadzić bogate życie uczuciowe i zawodowe.

Dawid Świstek

Udostępnij

Odbierz DARMOWY e-book

Nowoczesna autoprezentacja: 5 wskazówek dla biznesu i marek osobistych
Polecane artykuły